1. SEMESTER

GRUNDLÆGGENDE TEORI

Det første semester vil tage dig gennem det grundlæggende i 3D-produktion, begyndende med grundlæggende modellering, skygger, teksturering og belysning, efterfulgt af grundlæggende animation, simulering og rendering.

Fokus er på forståelse af den grundlæggende pipeline og arbejdsgang for skabelse af 3D-indhold samt en generel forståelse af farve, form og komposition samt kreative arbejdsmetoder og viden om 3D-produktion.

I løbet af semesteret vil du arbejde på individuelle opgaver, hvor du producerer en lang række forskellige 3D-aktiver. Undervisningen er teoretisk og praktisk og omfatter en kort periode med selvstudium.

  • Model, skygge, tekstur og lys for at skabe stillbilleder af høj kvalitet
  • Lær industristandardsoftware som Autodesk 3dsMax og Maya
  • Løft dine kunstneriske færdigheder gennem en bedre forståelse af farve, form, lys og komposition.

1. SEMESTER

GRUNDLÆGGENDE TEORI

Det første semester vil tage dig gennem det grundlæggende i 3D-produktion, begyndende med grundlæggende modellering, skygger, teksturering og belysning, efterfulgt af grundlæggende animation, simulering og rendering.

Fokus er på forståelse af den grundlæggende pipeline og arbejdsgang for skabelse af 3D-indhold samt en generel forståelse af farve, form og komposition samt kreative arbejdsmetoder og viden om 3D-produktion.

I løbet af semesteret vil du arbejde på individuelle opgaver, hvor du producerer en lang række forskellige 3D-aktiver. Undervisningen er teoretisk og praktisk og omfatter en kort periode med selvstudium.

  • Model, skygge, tekstur og lys for at skabe stillbilleder af høj kvalitet
  • Lær industristandardsoftware som Autodesk 3dsMax og Maya
  • Løft dine kunstneriske færdigheder gennem en bedre forståelse af farve, form, lys og komposition.

SEMESTEREMNER

3D basics (14 ECTS)

  • Boks modellering
  • Teksturering
  • Belysning
  • Animation
  • Simulation
  • Rendering
  • Grundlæggende produktionsworkflow

Moving image (8 ECTS)

  • Tegning
  • Koncept
  • Maya intro
  • Modellering
  • Teksturering
  • Rendering/lys/komp.

Game Character (8 ECTS)

  • Koncept
  • Modellering
  • UV/Texturering
  • Rigging
  • Posering

SEMESTEREMNER

3D basics (14 ECTS)

• Boks modellering
• Teksturering
• Belysning
• Animation
• Simulation
• Rendering
• Grundlæggende produktionsworkflow

Moving image (8 ECTS)

• Tegning
• Koncept
• Maya intro
• Modellering
• Tekturering
• Rendering/lys/komp.

Game Character (8 ECTS)

• Koncept
• Modellering
• UV/Teksturering
• Rigging
• Posering